.

welcome

b'coz sometimes the things u look is not the things u can't see

kisah dlu2


tibe2 rindu sgt kt kg..tringat mek,ayah dan adik bradik..tringat kt spupu2 yg slalu duk gadoh.men sg sme2..arghh..klola mse itu boleh diputarkan..skrang dh susah nk jumpa.kumpul rmai2 cm dlu..walhal nge adik bradik sendiripon..kalo jumpe pon staun skali je.msg2 ade life sendiri..tp betapa xbestnya keadaan skrg..mkn dewasa mkin hilangnya kenangn2 d mse kecik.mse dlu2..nek beskal g skola stat dr drjh 1.kol 6.20 dh kua dr umh sebab kalo g lmbt jln sibok.jrk umh ke skola pon jauh..mse tue rse g skolah sgt best sbb ade wktu rehat bleh bli mknan sedap2 walhal kepok lekor je sposen satu.tp sedapnya mungkin bleh mkn rmai2 ngn kwan smbil men tali getah gimnastik.tringat roti telor wardah.. sedap.dlu km 4 org kwn baek..aku wardah,dayah ngn syika.taim drjah 5 dia tuka skola.sedih sgt2 sbb km rapat dr darjah 1 lg.tinggla km 3org bekawan...blik skola..nek beskal ngn adik.. kenangan kene block ngn abg2 senior debe yg nek beskal.aku ckup xsuke..kalu buleh nk gocoh jah..tp nk wt gano..aku kecik2 lg dlu..

blik umh..petang2 msuk kebun..ikat jln timun.xpon kalu musim kutip sayur..hari2 kne kutip..kadang2 kene gatih basikal smpai kg seberang sbb kbun syur ayah jauh2..mlm2 plop ngaji Al-quran ngn ayoh..spupu2 sume pakt ngaji ngn ayh..kire meriahla kalu mlm2 kt umh..tp kenangn ngeri bile turn ngaji nge ayoh..takotnya..smpai menangis kene maroh sbb bce xpanda.smpai merajuk xse mkn nsik mlm tue..alasan kenyang..padahal dlm atie..lapa mbee..tp tue la ayh aku..sebab ayh "bekeng"la km adik badek bleh ngaji sapa ke u.alhamdulillah

dlu2 kalu xdop air,akula mnusia pling hepi..sbb leh g mandi sg..tp syg dlu2 aku xpanda brenang lg..jd kene mandi pat2 toho jah xpon kene mandi paka gayung atas "jeria".rse2nya sblum panda brenag dlm 2,3 kali jgk aku lemas.brula leh panda brenang.org kte mkn tebu pling muda cptla reti brenang.tp pah2 aku tau demo2 ne nipu jah sbb xse mkn tbu bhgian hok muda sbb tawar ebee..huk3.akupon cayola idup2 dlu..ho3.hobi aku dlu msuk utan cr buah2 ngn srg burung..akupon xphm..bakpo aku g2 dlu.mse msuk utanla mcm2 aku jupo..segala binatang aku temu..tp umur msih panjang lg..syukur..smpai ken warning dan rotan skali sbb ikot spupu2 laki g lastik brung.kt umh tue..akula bdk yg sush nk tgk ade dlm umh..kalu siang mmg aku ilang g mne2..mek nge ayh kdg2 malah baso nge aku ne..hurm..nela mokgu yg senget.

sifat bruk aku adela..sgt2 degil..manje dedek..kene marah skit trus menangis..tp susah nk buang 2 bende ne dlm diri aku..penah cube tp mesti back 2 basic.ho3..tp tue la aku..dr kecik sapa besa..sush nk buang tabiat bruk aku..loone msg2 sudah besar..mkin jauh rsanya dengan kenagn itu..bile blik kumpul rmai2 msg2 sebuk cite psl kerjaya msg2 ..kdg2 aku nek rimas sbb asyek cito psl kerja,gaji,naek pangkat..tp akupon xtahula..smpai bile aku begini..sbb akupon bru nk memulakn idup je.mek aku pon smkin meningkat usia..ayh lagila mcm2 penyakit dah ade lately staun dua ne..umur dh lewat 60-an..mkn kne pantang itu ini..mslh2pon xleh oyt sgt takot terkejut kt ayh.cume aku berdoa km adik2 bradik bersatu hati dan xkan penah lupakan kg halamn sendiri bile dh berjaya nanti..dan insyaallah aku harap aku sempat bls jsa mek dn ayah selagi hayat aku ade.amin..

ne la kenangan.kisah dlu2 yg xmungkindan xkan berulang lagi..aku rindukan saat masa kecilku..

0 comments:

Post a Comment