.

welcome

b'coz sometimes the things u look is not the things u can't see

ketika...dan..saat hilang..S.A.B.A.R


MANUSIA..mmg selagi bernyawa...sentiasa suke cr kesalahan org sahaja tanpa memikirkan kesalahan diri sendiri..PLEASE la..aku dah muak ngn situasi same ne..sesungguhnya U r so annoying..arghhhh!!!! STRESS betol ngn keadaan ini..dhla stress ngn mslh laen.. dr sekecik2 hal hgga ke sebesar2 GAJAH hal..TENSEN betol la..kalo xmampu nk tunaikan xyah nk tabur janji..DIAM ITU LEBIH BAEK dr berkata2 yg akan menambahkan sakit hati aku!!! FAHAM????

sem bru..semangat lama..


bermula sem..bermula kebizian hati,fikiran dan perasaan pada bende2 yg sepatotnya dan tidak sepatotnya..means??hehehe..1st week pon dh dpt seakan sepakan percume ape.dushhhh!!! i hate this situation::(((

hmmm bile bce blog salam2benua..rse mcm best je hidup mcm tue..tanpa perlu memikirkan hal2 yg rumit dlm hidup..hidup bebas dn mampu membuat pilihan untk diri sendiri...tp mungkin zaman sebelum merasai keadaan skrg semestinya akak tue pernah melalui saat saat sukar dan perih dlm hidupnya..hopefully aku mampu lalui sekali lg xpa rse gentar.. hidup ini akan payah kalo smngt kita lemah!!! ganbateee

tp spt kate k.lily ape yg tjd xmampu dia nk pendam sensorang..lbh baek bcerita shj sekiranya ianya mampu 'release'kan kesakitan itu..tetiba aku teringt keadaan aku lbh kurang 17 bln yg lepas ( kire sndiri bln bpe)..kemusykilan rse mkn tergiang2 ..hmm biarlah..hanya DIA yg mampu membalasnya..mgkinkah hal k.lily tue ade persamaan yg sme ngn aku..kyakinan aku skrg mmg 80% dhne..ape2pon aku doakan yg terbaik buat insan ini..semoga dia kembali ke pangkal hati dn perasaan yg berlandaskan agama..bukan pada bende2 yg tidak sepatotnya diamalkan..aku bukanlah ustazah untuk meletakkan hukum di sini..namun aku rse byk bende2 yg tlalu was2 sepanjang tempoh itu..aku doakan yg terbaik..semoga smua antara kita selamat dunia akhirat..amin..

dhla rasi..tido ajeee...tesis oh tesis..testing oh testing.. semuanya terasa mcm cedera parah ajee




_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?ba8a89a34a4b87ef340b34f93e12632a

sangsi..ragu..bimbang..xpercaya..was2..
bercampur aduk sedia menjadi doh @ bubur ..

sukarnya membuat keputusan..
susahnya nk fikir..
otak dh tepu
jiwa dh beku

sekadar sePICISAN sahaja
adakah dikisahkan org
biarlah aku menjadi diri sendiri
tanpa peduli pd keliling

biarkan...hanya DIA yg Maha Mendengar dan Mengetahui Segala Sesuatu..



--till the end-


Hati itu umpama di antara dua jari.

Apakah dedaunan rasa itu berguguran,

hilang dihembus bayu luruh

mendingin perasaan?

[Quartet~ halaman: 379]


# di suatu dinihari yg hening- sebelum bersahur.. Ramadhan 10..

%#@@@


permulaan ramadhan yg hambar..
maafkan daku teman
seandainya pernah mengguris hatimu
percayalah ianya berlaku tanpa aku sedar..
maaf..maaf..maaf..

Ya Allah...Ampunilah HambaMu ini..
sesungguhnya aku ini hanyalah insan biasa..
buangkanlah rasa amarah..curiga dan benciku ini..
jauhkanlah aku dr segala kecurigaan itu..
jauhkanlah Ya Allah..
Ya Allah kuatkanlah semangatku..teguhkan hatiku..


huk2


sy rindu..sgt2 rindu..sememangnya sesangat rindu..
mcmne nk sy terangkan lgi tahapnya pon xtahula
sememangya itulah yg saya rasa 2,3 hari ne..
kenapa terasa begini sypon xtahu..
ia berlaku tanpa sy mampu kawal..
sypon xtahu mcmne nk control perasaan ini..
sygnya sy xmampu luahkannya..
tibe2 rase sgt2 sedih..
dah..tido sajela..
esok bgn sahur..insyaallah

kisah dongeng


terasa begitu lama dan sgt berat untuk melepaskannya..namun itulah perkara yg paling besar yg perlu aku lakukan untuk memulakan sesuatu yg lebih baek..kerna aku sudah tidak mampu untuk menanggungnya lagi..biarlah apa yg berlaku..telah berlaku..aku relakan ia berlalu dengan hati yg pasrah..sesungguhnya hati ini sangat penat untuk menanggung segala penderitaan itu selama ini..Move ON..Move OUt..


Dalam hidup ini..banyak prkara yang tidak terjangka oleh akal khilaf kita..
terkadang kita terfikir ianya adalah terbaek buat kita..
tetapi tanpa kite sedar ia sangat buruk utk kita..
terkadang rasa itulah pilihan yg paling tepat
tanpa kita sedar sbnrnya byk pilihan yg lebih baek dari hal itu..
seakan tertutup peluang2 yg sedia mnanti..
kdg2 kita diuji,,diduga..dengan kesenangan yg tidak putus..
sesetengah diduga dengan dugaan kesusahan yg berterusan..
namun itulah yg dinamakan kehidupan
Dia telah menetapkan apa yg terbaek buat kita..
apa yg mampu di pikul oleh HambaNYa..
kerana hanya DIa yg paling mengetahui segala sesuatu pada HambaNYA
namun seandainya itulah yg terbaek..
hanya Dia yg Maha Mengetahui..


seandainya itulah yg terbaik buatku..aku REDHA Ya Allah..