.

welcome

b'coz sometimes the things u look is not the things u can't see

--dunia oh dunia-


Allah kata, di sana nanti, yg Dia tengok, hati. Taqwa itu di hati. Niat itu di hati. Rupa, rekod KPI, kereta berapa CC, pangkat berapa paku, itu semua tak valid. Di zaman kita ni, orang yg berhati baik, selalunya miskin. Especially orang yang berhati baik dan otak kurang pandai. Kerana wujud orang berhati baik, tapi kurang pandai, kurang resource, golongan kapitalis boleh hidup mewah. Orang kaya mostly otak pandai, tapi hati singkat. Di zaman ini, mereka akan jadi kaya. Orang otak cerdas, berfikiran kapitalis, akan cepat kaya. Sebab aim diorang simple - kaya. Tapi orang yg hati baik, dia fikir banyak benda dan beralah pada banyak benda. Kadang-kadang buat hidup dia susah.

ketika...dan..saat hilang..S.A.B.A.R


MANUSIA..mmg selagi bernyawa...sentiasa suke cr kesalahan org sahaja tanpa memikirkan kesalahan diri sendiri..PLEASE la..aku dah muak ngn situasi same ne..sesungguhnya U r so annoying..arghhhh!!!! STRESS betol ngn keadaan ini..dhla stress ngn mslh laen.. dr sekecik2 hal hgga ke sebesar2 GAJAH hal..TENSEN betol la..kalo xmampu nk tunaikan xyah nk tabur janji..DIAM ITU LEBIH BAEK dr berkata2 yg akan menambahkan sakit hati aku!!! FAHAM????

sem bru..semangat lama..


bermula sem..bermula kebizian hati,fikiran dan perasaan pada bende2 yg sepatotnya dan tidak sepatotnya..means??hehehe..1st week pon dh dpt seakan sepakan percume ape.dushhhh!!! i hate this situation::(((

hmmm bile bce blog salam2benua..rse mcm best je hidup mcm tue..tanpa perlu memikirkan hal2 yg rumit dlm hidup..hidup bebas dn mampu membuat pilihan untk diri sendiri...tp mungkin zaman sebelum merasai keadaan skrg semestinya akak tue pernah melalui saat saat sukar dan perih dlm hidupnya..hopefully aku mampu lalui sekali lg xpa rse gentar.. hidup ini akan payah kalo smngt kita lemah!!! ganbateee

tp spt kate k.lily ape yg tjd xmampu dia nk pendam sensorang..lbh baek bcerita shj sekiranya ianya mampu 'release'kan kesakitan itu..tetiba aku teringt keadaan aku lbh kurang 17 bln yg lepas ( kire sndiri bln bpe)..kemusykilan rse mkn tergiang2 ..hmm biarlah..hanya DIA yg mampu membalasnya..mgkinkah hal k.lily tue ade persamaan yg sme ngn aku..kyakinan aku skrg mmg 80% dhne..ape2pon aku doakan yg terbaik buat insan ini..semoga dia kembali ke pangkal hati dn perasaan yg berlandaskan agama..bukan pada bende2 yg tidak sepatotnya diamalkan..aku bukanlah ustazah untuk meletakkan hukum di sini..namun aku rse byk bende2 yg tlalu was2 sepanjang tempoh itu..aku doakan yg terbaik..semoga smua antara kita selamat dunia akhirat..amin..

dhla rasi..tido ajeee...tesis oh tesis..testing oh testing.. semuanya terasa mcm cedera parah ajee




_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?ba8a89a34a4b87ef340b34f93e12632a

sangsi..ragu..bimbang..xpercaya..was2..
bercampur aduk sedia menjadi doh @ bubur ..

sukarnya membuat keputusan..
susahnya nk fikir..
otak dh tepu
jiwa dh beku

sekadar sePICISAN sahaja
adakah dikisahkan org
biarlah aku menjadi diri sendiri
tanpa peduli pd keliling

biarkan...hanya DIA yg Maha Mendengar dan Mengetahui Segala Sesuatu..



--till the end-


Hati itu umpama di antara dua jari.

Apakah dedaunan rasa itu berguguran,

hilang dihembus bayu luruh

mendingin perasaan?

[Quartet~ halaman: 379]


# di suatu dinihari yg hening- sebelum bersahur.. Ramadhan 10..

%#@@@


permulaan ramadhan yg hambar..
maafkan daku teman
seandainya pernah mengguris hatimu
percayalah ianya berlaku tanpa aku sedar..
maaf..maaf..maaf..

Ya Allah...Ampunilah HambaMu ini..
sesungguhnya aku ini hanyalah insan biasa..
buangkanlah rasa amarah..curiga dan benciku ini..
jauhkanlah aku dr segala kecurigaan itu..
jauhkanlah Ya Allah..
Ya Allah kuatkanlah semangatku..teguhkan hatiku..


huk2


sy rindu..sgt2 rindu..sememangnya sesangat rindu..
mcmne nk sy terangkan lgi tahapnya pon xtahula
sememangya itulah yg saya rasa 2,3 hari ne..
kenapa terasa begini sypon xtahu..
ia berlaku tanpa sy mampu kawal..
sypon xtahu mcmne nk control perasaan ini..
sygnya sy xmampu luahkannya..
tibe2 rase sgt2 sedih..
dah..tido sajela..
esok bgn sahur..insyaallah